Verslag Boksgala 12 Oktober

De boksvereniging Assen organiseerde zaterdag een kleinschalige wedstrijd in hun eigen Aubussonhal. Met tien starters partijen, wel van een aardig niveau trouwens en zo’n 100 toeschouwers, werd het een mooi gala.

Assen 1

Staz Broekhoven (BV Assen) tegen Julius Waterval (Zwolsche Boksclub) beten met enige vertraging (het bitje van de Assenaar was zoek) om 17.00 uur de spits af. Met een fel begin van de Zwollenaar, en reeds acht tellen voor de Assenaar, maakte de ringrechter in het voordeel van Waterval, er een einde aan, RSC.

Geale Meindertsma (De Waldhoek) bokste toen tegen de Duitser Mohammed Ibrahim (BC Norden). Het werd een harde partij met veel inzet en slagenwisselingen over en weer. Na acht tellen voor beide boksers ging uiteindelijk de winst naar onze Oosterbuur uit Duitsland.

De derde partij kwam ook in de eerste ronde ten einde. Fabio Vos (BV Assen) kreeg al snel acht tellen en kon zich niet goed herstellen na deze knockdown. Derhalve werd ook Max Kappert (Zwolsche Boksclub) winnaar door RSC in de eerste ronde.

De 4e partij was een mooie demo tussen Sem Bruis (BV Assenn) en Dennis de Boer (De Waldhoek). Deze jeugdigen lieten drie ronden lang zien hoe het moest.

De 5e partij was een harde, ietwat wilde, partij tussen Mahmoud al Cahtoun (Knockout Boxing Club) en Anouar Messari (Zwolsche Boksclub). Na drie ronden, met felle slagenwisselingen over en weer en twee keer 8 tellen voor de Zwollenaar, werd al Cahtoun winnaar op punten.

Na de pauze waren de dames Tessa van Stenus (Knockout Boxing Club) tegen de Duitse Anna Wolf (BC Norden) aan de beurt. De technische Van Stenus bleek een maatje te groot. Na acht tellen voor de Duitse werd door diens trainer in de tweede ronde de handdoek gegooid ten teken van opgave.

De 7e partij tussen Max Schreuder (BV Assen) en Ritchie Speelman (Amsterdamse Boksschool Barry Groenteman) werd een mooie technisch hoogstaande partij. Met mooie slagenwisselingen over en weer was dit een genot om naar te kijken. In de 2e ronde nam de Assenaar duidelijk het initiatief en kwam vanuit het midden steeds goed door met zijn rechtse directe. In de derde ronde besloot de scheidsrechter na 8 tellen van de Amsterdammer deze partij te beëindigen, Max Schreuder winnaar RSC in de 3e ronde.

Hierna volgde een partij tussen Sjoerd Pijnenborgh (Knockout Boxing Club) en Nicollai Verbiest (Allround Gym). Ook deze partij begon fel met goede combinaties waarin Verbiest het initiatief nam en Pijnenborgh acht tellen rust moest nemen. In de derde ronde kwam Pijnenborgh niet meer zijn hoek uit en werd Verbiest dus winnaar door opgave.

De 9e partij tussen Josef Fraai (BV Assen) en Lars Bohlen (BC Norden) werd geen mooie partij. Een beetje wild met veel incorrecte stoten, wel veel inzet. Het leverde uiteindelijk, na nog acht tellen rust voor de Duitser, een puntenoverwinning voor Fraai op.

De laatste partij tussen Raqiem Abdoelbasier (Knockout Boxing Club) en Mashai Yaghobie (Boks Zoetermeer) werd een strijd tussen twee boksers die aan elkaar gewaagd waren. Met felle slagenwisselingen over en weer, soms een beetje rommelig was het moeilijk te voorspellen wie de winnaar zou worden. Uiteindelijk ging de winst met 2-1 naar Abdoelbasier.

Al met al een leuk opgezet gala met starters van over het algemeen goed niveau, was het zeker aantrekkelijk en voor herhaling vatbaar.

Bron: Nederlandse boksbond