Leeftijdsgrens.

Vanaf je 6e jaar kun je bij Boksvereniging Assen terecht om te leren boksen. Wij delen de jeugd in naar twee groepen.

● 6 t/m 10 jaar. Hier wordt spelenderwijs o.a. de basis bokstechnieken zoals; stotencombinaties, reageren en verdedigen aangeleerd. Er wordt hier getraind aan belangrijke eigenschappen als het doorzettingsvermogen, weerbaarheid, conditie en zelfvertrouwen. Omdat veiligheid en verantwoord sporten voorop staan, wordt er niet naar het hoofd gestoten in deze groep.

● 11 t/m 14 jaar. In deze groep gaan we een stapje verder (afhankelijk van het instapniveau). In deze groep zitten al enkele jongens en meiden die wedstrijden (gaan) boksen. Deze groep heeft de basistechnieken al aardig onder de knie. Qua training gaan we dan ook een stapje verder. Er wordt gestoten op het lichaam en hoofd, echter hier staat de veiligheid ook weer voorop. Alle jongens en meiden dragen een beschermkap op hun hoofd als ze in de ring stappen.

Wedstrijden boksen.

Als je 10 jaar wordt kun je ook wedstrijden gaan boksen. Dat gebeurt op speciale Nationale Jeugddagen, die worden zes keer per jaar gehouden. Hier boksen alleen jeugdige boksers tegen elkaar van de leeftijd 10 t/m 14 jaar. Er wordt gebokst op technische vaardigheden en te hard stoten op het hoofd mag niet! Gebeurt dit wel, dan kan de scheidsrechter beslissen om de partij alleen verder te laten doorgaan op het lichaam. Boksvereniging Assen probeert elk jaar een Nationale Jeugddag te organiseren in onze eigen bokszaal.

Materiaal en kosten.

Als je begint heb je natuurlijk sportkleding nodig: broekje, shirt, sportschoenen en bandages. Je zal ook bokshandschoenen moeten aanschaffen maar Boksvereniging Assen heeft ook bokshandschoenen voor je te leen in het begin. Als je in de 2e groep wilt meedoen heb je ook een bitje (mondbeschermer) nodig. Voor vragen over materiaal kan je overleggen met één van de trainers en daarnaast heeft Boksvereniging Assen bijna alles in voorraad.

Ben je benieuwd wat Boksvereniging Assen jou kind kan bieden, kom dan een keertje langs of neem contact op met Jack Bos op 06-21563295 voor 2 gratis proeflessen. Daarna beslis je of je lid wilt worden of niet.

Trainingstijden

• Dinsdag