Interview met de voorzitter

Leden van Boksvereniging Assen hoeven de komende twee maanden geen contributie te betalen. De vereniging zegt het inkomstenverlies prima aan te kunnen.

„Toen voorzitter Reint Schaafsma met het idee kwam om de komende twee maanden geen contributie te innen bij onze leden, was het gehele bestuur daar direct enthousiast over”, zegt Jack Bos (79). Hij richtte de Boksvereniging Assen 43 jaar geleden op en is nog altijd actief als trainer. „Er zijn vast een heleboel mensen die het een stuk zwaarder hebben dan wij in deze tijd, hopelijk zijn zij hier mee geholpen.”

Financieel gezond

De vereniging van Bos is op dit moment ‘behoorlijk gezond’. „We hebben bijna 150 leden, dat is erg veel voor een boksclub. Maar nu zij allemaal niet kunnen trainen de komende maanden, vonden we het wel zo eerlijk om geen contributie te innen. Twee maanden inkomsten missen redden we wel. En mochten we na 1 juni nog niet kunnen trainen, plakken we er gewoon nóg een maandje aan vast.”

De boksvereniging huurt de Aubussonhal van de gemeente, een ruim 140 jaar oud gebouw met twee zalen. „We gaan vragen of het mogelijk is om de huur voor de komende twee maanden kwijt te schelden, om het inkomstenverlies enigszins op te vangen. Ik heb gehoord dat Assen al bezig is met het opzetten van dergelijke regelingen om sportverenigingen te helpen, dus ik heb goede hoop dat dit gaat lukken.”

‘Mooiste hal van het Noorden’

Ondertussen is Bos elke dag in de sporthal te vinden, om te schilderen. „Daar is nu mooi tijd voor. Je moet de boel wel goed onderhouden, want wij hebben een van de mooiste bokshallen van het Noorden. En misschien wel van heel Nederland.”

Bron: Asser Courant